Smile?

Måste man alltid le på brandingbilder? 

Nope. 

Missförstå mig inte. Ett leende på bild ÄR magiskt. Det går rakt in i hjärtat. Alla går igång på ett leende. Eller hur?

Och om man vill se neutral ut (och jobbar på att inte le) när man blir fotograferad så kan det ibland se sorgligare ut än man hade tänkt sig. På bild, alltså. I ens eget huvud ser det lite annorlunda ut.

MEN när det gäller brandingbilder så behöver man inte ens titta in i kameran på många av dem. 

Och nej, du måste inte alltid le. Det blir en blanding. Variation är bra.

För du kan behöva de där allvarligare bilderna i bildbanken också. 
Målet är ju att de ska användas. Tillsammans med dina texter, på sociala medier. I ditt nyhetsbrev. På din landningssida. På din hemsida.

Och ska du le på din brandingbild så ska det vara ett äkta leende. Ett som lyser upp ögonen. Det ska jag se till. Ingen press på dig. Ingen alls. 

Vad tänker du? Om leende (eller inte) på bild. 

#brandingfoto#brandingfotografering#brandingfotostockholm