Konsumtionsbalans

Idag fick jag en påminnelse av Mikaela Aare i hennes inlägg på Sociala medier om hur lätt det är att börja ägna mer tid till att konsumera andra människors innehåll än att skapa eget.

Det behövdes. Jag kan glida in i det beteendet ibland och så blir balansen plötligt skev. Jag tänker att en dag till utan ett inlägg inte spelar någon roll. Fast det gör det.

Jag tänker ju egentligen precis som Mikaela att mina sociala medier faktiskt ÄR en förlängning av mitt företag. Mitt personliga varumärke. Ett ställe där jag visar vem jag är och bygger relationer.

Även de som inte syns i mina trådar och kommenterar finns därute och SER mig och tänker att ”en dag ska jag ta kontakt med henne. När jag är redo för brandingfotografering”.

Det har hänt mer än en gång.

Någon jag inte visste fanns där hade följt mig och tog sedan kontakt för ett jobb.

Så idag lade jag upp ett inlägg som kanske kan inspirera någon annan som också kan hamna lite i obalans mellan konsumtion och skapande.

Skriv något. Här av dig till någon i DM. Visa vem du är och vad du tänker på. Vad du jobbar med. Och kolla in den extremt kreativa Mikaela och hennes skapelse och community Rebel Wonderland.

#contentcreator #business #marknadsföring #personligtvarumärke