Vad jag vill och inte vill
Varje onsdag kväll sitter jag här. Och det kostar.
Det är Meg McMillan, längst upp till vänster, som driver en Mastermind för brandingfotografer, under 8 månader. Hon är själv en framgångsrik brandingfotograf i San Diego och har hel en del att lära ut om att driva en sådan verksamhet.
Det är en gedigen kurs med mycket material att jobba med, inbjudna olika experter till onsdagsmötena då och då och … jag plockar russinen ur kakan.
Don’t get me wrong. Jag är glad att jag deltar och jag lär mig saker som jag kommer att ha nytta av men samtidigt så är jag väl medveten om att jag är som jag är. Och ska något byggas så är det nödvändigt att det byggs baserat på EXAKT den jag är just nu.
Jag kommer inte att börja fotografera annorlunda. Jag kommer inte plötsligt gå igång på helt andra mål och jag kommer inte att bemöta mina kunder på något nytt sätt.
Kärnan i det här företaget är jag. Så som jag är.
Jag ÄLSKAR fina bilder och tycker det är en styrka att vara petig när jag skapar dem. Jag VET vilket värde de har. Jag TYCKER det är viktigt att ha roligt och skratta. Jag VILL hänga med entreprenörer så ofta som möjligt, Jag VILL hjälpa till.
Jag vill INTE övertyga de som inte bryr sig om bilder på samma sätt att de borde anlita mig. Jag vill INTE spendera ens en sekund på att oroa mig för vad andra brandingfotografer gör. Jag vill INTE engagera mig i något överhuvudtaget för att jag måste utan för att jag VILL.
Det här vill jag.
Investera i en kurs som ger mig tillgång till kunskap människor jag aldrig skulle få på något annat sätt.
Vara mig själv i mitt företag, med all min talang, glädje, energi, empati och drivkraft och obotliga nyfikenhet.