What’s the plan?

So…anyway …. What’s the plan? 

Igår hade jag ett första intromöte (som jag kallar det)med en kvinna som är intresserad av brandingfotografering. 
Någon jag aldrig hade sett i mina kommentarstrådar på sociala medier men som visade sig ha följt mig och lyssnat lite på podden. 

Och jag var inte chockad faktiskt att hon plötsligt dök upp. Jag VET ju att de finns där. De som tittar och hänger med i en del av det jag gör i mina kanaler men inte gör så mycket väsen av sig. Vilket är helt OK! 

Det är därför jag bara fortsätter. Vecka efter vecka. Månad efter månad. För att … till slut ser de mig. Mina blivande kunder. 

Men jag håller inte på med någon speciellt imponerande strategi direkt, till många marknadsförares fasa. I alla fall de som får insikt I hur jag jobbar genom kanske ett samtal på podden eller på något mingel. Not a single plan! Eller kanske lite av en plan, om man ska vara petig. 

Den är att bara fortsätta hålla på. På mitt sätt. 

Det kanske tar längre tid att bygga en publik så. Det kanske aldrig blir den grad av konverteringar som man bör sträva efter när man jobbar med sociala medier. Tydligen. Men jag har landat i hur jag jobbar. Ostrukturerat men envist. Uthålligt. 

Vet inte om jag skulle kunna ändra på det även om jag ville. 

Med detta vill jag uppmuntra alla som tycker att det är svårt att leva upp till de ständiga tips, råd och regler ni hör om. 
Jo, de är nog bra. Kanske VILL du lära dig att jobba efter dem? Eller så kommer du på en egen väg framåt. 

En väg är att visa mer av dig. Det kan jag hjälpa dig med, som du kanske vet. 

Om du vill. 

Vad säger du? Är du en marknadsföringsninja eller är du som jag? Lite ute och cyklar men på ett kreativt och envist sätt.